Sv: Hva skal spises før en heftig kraftprøve?
Da jeg trente styrketrening hos personlig trener i Oslo i 3 mnd. (2 ganger i uka) så spiste jeg lavkarbo hele perioden. Og jeg trente hardt!
Han tok mål av meg den 1. dagen med mage, bryst, rumpe + fettprosent 3 forskjellige plasser. Han ga meg rådet å drikke proteindrikker etter treningen. Det hørtes ut som det var ett must men jeg giddet ikke. Lavkarbo inneholder jo nok proteiner så jeg trenger ihvertfall ikke mer, tenkte jeg!
Etter 3 mnd. var gått målte han meg igjen og syntes det var meget bra resultat jeg hadde oppnådd og han skrøt også av lavkarbo som en bra måte å leve på mens man trente styrketrening. Tror også han mente at det var en bra måte å leve på hvis man ikke trener også. 
Men hadde jeg spist optimalt så hadde han vel fått sjokk! Som alltid så klarte jeg ikke å følge lavkarbo 100 %. Så jeg gikk vel ned bare 6 kg i vekt og økte noen kg i muskler. Så i ren fettvekt gikk jeg vel ned nærmere 8 kg eller litt mer. Men det var jo bra likevel. Målene og fettprosenten hadde ihvertfall gått ned mye også. Dette er ca. 2 år siden så jeg var ca. 94 kg da jeg begynte. Hadde jeg spist optimalt og ingen snop og fastfood så er jeg sikker på at jeg kunne gått ned minst 15 kg.
Jeg hadde ihvertfall ingen problemer med å leve på kun lavkarbo diett mens jeg trente styrketrening. Og jeg spiste kun når jeg var sulten. Aldri rett før eller etter trening, hvis ikke jeg tilfeldigvis var sulten da. Man spiser jo hver 4-5 time uansett så kroppen får jo alltid nok energi.
Så jeg er ikke i tvil om at min kropp trives best på fett-forbrenning når jeg trener (og ikke trener).