Sv: Din hverdag
Har kommet hjem fra ferie og forfallet må stanses ! Store mengder med tex-mex mat (inkl. tortillas etc - ikke lavkarbo sådanne), frozen margeritas, Long Island og Texas Icetea, pasta og noen desserter setter sine spor. En uke eller to med Induksjonregler for opprensing tenker jeg det blir.
Frokost:
Første 14 dager - 1 fiber rik med kremost om jeg skal jobbe morgenvakt + en grønnsaks del og et kokt egg eller to. Eller Mock Danish pannekaka mi. Alt. ved kveldsvakt: 2 egg (1ss fløte) omelett med baconbiter/salami, vårløk, ost. Etterpå i tillegg også nøttebrød med diverse pålegg....
Lunch:
På jobb: Salater med variasjon. Grunnsalat med blandet grønt, ruccola, agurk, paprika, vårløk, selleri, mangetouts, avocado, med enten kylling eller krepsehaler/reker + pesto eller oljedressing.
Hjemme: eggeretter (røre med røkelaks, omelett, mock danish (pannekake laget av philadelphia, egg og proteinpulver) eller wraps med variert innhold som skinke/ost/salat/rekesalat/kylling/røkelaks etc. (til wraps bruker jeg lavkarbo tortilla importert fra USA)
Middag:
På jobb bli det som jobb meny ovenfor. Hjemme blir det rent kjøtt, fugl eller fisk med tilbehør av forskjellige grønnsaker som broccoli, blomkål, rosenkål, ratatoui, neper, sopp, løk. Gjerne fløtesaus, creme fraiche eller rømmesaus.
Mellommåltider:
Cherrytomater, tomater, selleri med kremost, neper i skiver, Babybel. Etterpå også solsikkekjerner, macadamianøtter, valnøtter, mandler.
Desserter:
Første 14 dager - ingen dessert. Etterpå friske/frosne bær med vispet krem, sukkerfri gele med krem (begrenset), hjemmelaget is, lavkarbo ostekake, 10 gram Lindt Excellence 85%. Skal ikke ha dessert hver dag altså - et par ganger i uken bare, HVIS jeg har mer karber å gå på.
Drikke:
VANN - VANN -VANN -VANN - VANN og atter vann - med sitronskiver i !!!