Sv: Din hverdag
Dette hørtes jo luksusriøst ut,til å skulle være positivt for vekta. En "gammeldags" ernæringsfysiolog hadde nok dratt seg i håret av dette kostholdet.Står stikk i strid med dagens prinsipper.Men om dette fungerer for deg-og da også for andre er jo dette faktisk revolusjonerende på ernæringsfronten.
Veldig interessant å lese de ulike kostholdene som folk har i dag.Så man burde vel kanskje åpne øyene i ernæringsvitenskapen også.... og ikke stå fast i fortiden hvor brød er super føde...
Tror at veldig mange (som meg selv) kan si at har man forsøkt et kosthold uten slike karbohydrater,så har man også fått bedre livskvalitet.
Opprinnelig lagt inn av jankph
En typisk dag - kan godt hende at jeg blander litt, slik at middagsretten kommer til frokost, eller lunsje til kvelds osv.
Frokost:
1 Nakkekotelett el 2 laksekiver, el 100g sideflesk
stekt i meierismør el surret i rømme med et brokkolihode til
Lunsj:
3-4 Hardkokte egg med majones
100 g ridderost
Cottage cheese
Middag:
Blandet salat med 1 boks sardiner i olje
el ferdiggrillet kylling (spiser skinnet og gnager av beina, kjøttet tas av og stekes til frokost neste dag, noe brukes til lunsj
Kvelds:
100-200g fete oster, cottage cheese
2 kvelder i uken blir det et rent karbemåltid uten fett til kvelds, f.eks. ris, pasta, frukt, el. Fedonbrød med honning eller søte 'utskeielser' som iskrem eller andre sukkerbomber
Trening:
Sykler 3-4 ganger/uken (hvis været tillater) 50-60km, 2-2,5 timer
Stryketrening de andre dagene
(Spiser mer protein og mindre fett de dagene jeg trener styrke)
Vektnedgang:
5kg på lavkalori okt-des i fjor (uten trening av noe slag)
9kg på lavkarbo jan-jun i år (med trening) - etter kalorimengden å dømme skulle jeg nok heller lagt PÅ meg de ni kiloene, ikke tatt AV...
|