Sv: vektnedgang og selvfølelse
Opprinnelig lagt inn av Carisma
Det er jo nettop det de sier! Du har vært flink nå = du var ikke flink tidligere. Så tynn du har blitt = du var en feit ku (satt på spissen). Så flink du er som legger om kosten = Du er et dårlig menneske om du ikke spiser sunt. En positiv tilbakemelding må nødvendigvis ha en tilsvarende negativ relasjon, eller v sille den ikke blitt trigget. Veldig få, om noen, går rundt og sier en masse positive ting til folk uten grunn. Man burde kanskje, men det skjer ikke i virkeligheten.
Nei og nei og atter nei.
Hvis noen er positiv mot deg - så mener de ikke å være negativ eller å påpeke at du er/var ei ku.
Jeg blir sint fordi du pålegger andre en negativitet som de ikke uttrykker. Du degraderer deg selv i forhold til andre, som prøver å gjøre noe positivt for deg, som prøver å støtte deg. I det så degraderer du deg selv.
Jeg blir sint, fordi hvis jeg kommuniserer med noen og sier noe positivt til noen, så er det fordi jeg ønsker å være støttende eller positiv/oppmuntrende. Jeg blir sint fordi du i dette ikke respekterer mine ord samtidig som du degraderer deg selv. Altså noe som er positivt ment snur du om til noe negativt for deg selv og ikke minst for de rundt deg. Og DER har du ett ansvar - kom deg på banen og lev MED andre og ikke lag alt surt og ille.

18.6: 83,7
25.6: 81,1
02.7: 80,2
09.7: 80,7
|