Tråd: Hormonspiral?
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-06, 15:46   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hormonspiral?

I følge min lege er det så ørsmå doser med hormoner som utskilles av hormonspiralen at det umulig kan forårsake f.eks. overvekt. Jeg fikk "tvangsinnsatt" hormonspiralen på sykehuset etter flere utskrapinger/vanncyster og betydelig blødningsforstyrrelser og hormonubalanse. Og det hjalp. Sluttet å blø og smertene forsvant. MEN jeg innbilte meg jo at jeg la på meg og gikk til min faste gynekolog for å ta den UT. Han prøvde å overtale meg til å beholde den, men ejg var ganske bestemt. I ettertid ser jeg jo at det var den hormonubalansen jeg allerede hadde som gjorde at jeg la på meg den gangen. OG at spiralen ikke hadde noe skyld i det. Jeg har ikke satt den inn igjen, har vanlig type nå. Hadde jeg hatt flere år igjen som "fruktbar" ville jeg vurdert å sette den inn, - men nå når jeg er på vei inn i overgangsalderen tor jeg nok jeg lar være.

Kjenner flere som har den (sikkert halvparten av kollegaene mine) og ingen av dem klager på bivirkninger, - snarere tvert i mot.....