Sv: Brus vs. vann
Opprinnelig lagt inn av minime
jepp du kan drikke for mye vann.. jeg fikk beskjed fra legen min at jeg måtte dempe ned vanndrikkingen min.. men så klart- jeg gikk over styr da.. så fikk jeg tips om å drikke fra drikkeglass istedenfor flaske.. for jeg kunne drikke opptil 8-10 flasker pr dag.. og det er litt for mye hehe... kroppen kunne få vannsjokk... det var ett eller anna med leveren jeg ikke forsto helt av
Du må høre på legen din. Han kjenner deg og din kropp. Men bare så det er sagt...... Man får ikke "vannsjokk" om man fordeler vannet utover hele dagen (ca. 12 timer). Da kan man godt drikke 1/2 l pr time og mer uten at det gjør noe. Men 8-10 flasker var kanskje noe i overkant ! Det er når man hiver innpå flere liter på en gang det er farlig. Det har jeg fått bekreftet av flere leger jeg har spurt etter en tidligere diskusjon her inne. Da jeg hadde nyrebekken betendelse fikk jeg beskjed om å passe på i drikke mye. Minst 3 liter pr dag sa legen......
Normalt er ca. 2,5 liter liter til dagen er flott. 3 - 4 liter når det varmt - for da trenger kroppen mer.