Ketolyse og søtstoffer
Startet på ketolyse-kuren for 4 dager siden, so far so good (stixen gir ihvertfall utslag, håper vekten gjør det samme etterhvert).
Søtstoffer er jo ikke noe nytt tema her inne, og jeg synes boken er litt mangelfull på dette området.
F.eks.: "net carbs" er vel et Atkins-begrep. Gjelder dette for Ketolysekuren også? Hadde jo vært fint å kunne spise en sånn Atkins-bar i ny og ne f.eks. Den inneholder jo masse carbs (ca 50 pr 100g) hvorav lite sukker og mye sukkeralkoholer (poly-xxx) hvis jeg husker riktig, derav 2 "net carbs" eller noe. I Ketolyse-boken er ikke sukkeralkoholer oppgitt blant de tillatte søtningsstoffene (aspartam, acesulfam etc).
Altså: hva er "reglene" her?
Hvis noen kan tipse meg hvor jeg får kjøpt "tillatte" søtningsmidler ville jeg også vært takknemlig (acesulfam K var vel det som hørtes best ut i boken?). Eneste de hadde på den lokale helsekosten var BjørkeSøt (Xylitol) og det kan jeg jo ikke bruke mye av hvis jeg har skjønt det riktig.
Merker meg for øvrig at Atkins ikke anbefaler søtningsstoffer i induksjonsfasen. Ser ingen slike advarsler i Ketolyse-boken? Hadde jo vært godt med noe søtt snart
På forhånd takk for svar, går nemlig an å bli litt forvirret hvis en leser alle rådene for alle forskjellige lavkarbo-dietter har jeg funnet ut 
|