Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-06, 23:42   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Off topic, men er det sånn at faren for stagnasjon pga søtstoffer blir større jo nærmer målet man kommer? Er jo sånn at de siste kiloene er verst å få av og at folk med stor overvekt går mest ned i starten.

Det vil jeg tro. Når man veier mye så går man vel ned mye i vekt uansett fordi man har så mye fett på kroppen likevel at eventuelle forstyrrelser fra søtstoffer ikke har så veldig mye å si på vektnedgangen.

Jeg har ett eksempel fra megselv men det gjelder meieriprodukter; jeg gikk ned jevnt og trutt fra 103 kg til 93-94 kg men da stoppet alt opp! Jeg gikk ikke ned men holdt vekta. På veien ned spiste jeg ost og hadde fløte i omeletten hver dag. Men så fikk jeg tipset (fra Kenn Hallstensen, Eat-kurset) om å kutte ut meieriprodukter en stund og da skjedde det ting igjen og jeg begynte å gå ned igjen, selv om jeg spiste ellers den samme maten som før. En ganske rar opplevelse syntes jeg den gangen (og litt ennå).

Jeg merker at når jeg drikker mye pepsi max e.l. at jeg blir mere sulten enn før og jeg blir dårlig i magen. Men det er lenge siden, drikker kunstig brus veldig sjelden. Men drakk mye før (+ drakk mye sukkerholdig brus også såklart).

Sist redigert av donjuanwannabe : 28-07-06 kl 00:38.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat