Kles strl?
I disse dager har jo en ny handleverden åpnet seg for meg. Det er mildt sagt ubeskrivelig deilig å passe inn i strl 42 etter mange år i "elefantstrørrelse".
Men det er tydlig at kles størrelser varierer noe helt utrolig, feks prøvde Georgine og jeg noen topper i strl L i en kul Grünerløkka butikk i går - og vi fikk de ikke engang over puppene (som jo ikke er sååååå enorme lengere). For noen dager siden kjøpte jeg noen nye treningsbukserog der var merkingen grei (Nike). L var for høyde 173, XL for høyde 178, M for høyde 170 etc... Jeg passet inn i L og passer straks inn i strl M som jo også skulle passe til min høyde. Det er utrolig oppløftende å prøve klær hvor normale strørrelser passer kroppen min, på samme måte er det også litt deprimerende å ikke passe inn i strl XL - da er jeg jo plutselig ikke så slank som jeg trodde?
Noen steder er Medium det samme som 42 andre steder er det 40, men det kan også være strl 38. Mens Large kan være alt fra 44 -40. Skikkelig forrvirrende.
I går var jeg også innom en annen butikk, og så verdens nydligste Sandkåpe (vår/høst) som kostet 4000 kr normalt, men nå nedsatt med 70%. Den var i strl 38 - jeg fikk den på meg (hurra ), men den var litt for trang. Det endte med at jeg ikke kjøpte den fordi jeg er så usikker på om den vil passe selv om jeg går ned 5-6 kg til . Hva er "normale" klesstørrelser til ulike høyder? Og hvor mange kg må man gå ned for å komme inn i en ny klesstørrelse?
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
|