Tråd: Kles strl?
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-06, 10:43   #11
monkey
Medlem

monkey sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kles strl?

Det är frustrerande med storlekar... Føre ferien behövde jag nya byxor. Gick till KappAhl där de har større størrelser. Tog 5 par byxor i stl 46 då de byxor jag hade på mig kom från samma ställe och var i samma storlek. Inga av dessa byxor passade TROTS att jag gått ner ett antal kilo sen jag köpte jeansen i stl 46. Snacka om deprimerande. Jag hade behövt stl 50!! för att de skulle passa - och då pratar vi om märket Generous.. Blev fly f*** och gick därifrån. På Lindex hittade jag genast ett par byxor i stl 46 som passade. Några dagar senare inser jag att de är för stora och jag hade kunnat köpa stl 44.

Storlekskrull knäcker verkligen självkänslan. Här har jag jobbat och slitit för att gå ner i vikt och kunna köpa mindre storlek och så hade jag behövt gå upp 2 storlekar på den butik som säljer kläder för inte så smala folk! Det är inte bra. Fram för standards! Andra butiker säljer jättesøta toppar i stl XL och de passar möjligen en liten 36-38. Det är förolämpande mot oss som behöver stora storlekar

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat