Sv: Min vei mot bedre helse.
Jeg leker litt med tanken paa aa prove meg paa lavkarbo ala Ketolysekuren. Jeg maa raadfore meg med lege forst for jeg setter i gang. Det er mange faktorer som spiller inn om jeg i det hele tatt kan gjore et forsok. Det ene er nyreskaden min. Gode nyheter fra legen er at skaden er mye mindre enn antatt og at hvis dette fortsetter saa vil jeg sannsynligvis kunne klare meg med den nyrekapasiteten jeg har resten av livet.
Det andre er den rent praktiske tilretteleggingen. Mannen min spiser et lavkalori kosthold som til tider er ganske hoyglycemisk. Selv med diabetes type 2 saa taaler han tydeligvis dette veldig bra siden han gaar jevnt ned med dette kostholdet. Andre faktorer som spiller inn er at det er en del festligheter og annet fremover og det gjor det mindre heldig aa sette i gang paa det naavaerende tidspunkt. Jeg skal ogsaa vurderes for laserbehandling og ha det i naer fremtid.
Jeg har ogsaa faatt inntrykk av at man i de forste dagene kan bli tappet for energi og faa plager som hodeverk for ketosen setter inn og energien kommer tilbake. Dette gjor at jeg tenker paa aa starte paa en fredag slik at jeg forhaapentligvis er i ketose paa mandagen etter. Dette for aa unngaa aa vaere slaatt ut paa jobben.
Hvis jeg faar klarsignal fra lege saa vil jeg muligens sette i gang i lopet av september engang. Jeg har allerede begynt aa orientere meg med hensyn til hvilke kosttilskudd jeg maatte trenge og hvilke matvarer som et tilgjengelige og gunstige herover.
Forleden dag kjopte jeg coctailreker paa boks. Det var minireker i slags gele og det var oppgitt 0 karbs. Dette hadde jeg i coldslaw salat (ferdig salat med revet hodekaal) og med dressing. Det var noe karbs i dressinga og selvfolgelig i kaalen. Men det kan ikke ha vaert mye. Dette var saa godt og fyllende.
Jeg foler meg trygg paa mitt naavaerende kosthold at jeg kan tillate meg aa eksperimenter med andre kostfilosofier. Skulle jeg erfare at lavkarbo/ketolyse ikke er saa gunstig for meg saa kan jeg bare gaa tilbake til mitt naavaerende Lindberg inspirerte kosthold. Det blir ikke som aa mislykkes med en diett og gaa tilbake til gamle usunne matvaner som det var for.
Om en time til (kl 11.00) starter helga min. Vi jobber en time eksta fra mandag til torsdag og har kun 3 timers jobbing paa fredager om sommeren her paa reservatet. Det er ogsaa civic holiday paa mandag saa det er i tillegg langhelg. Deilig!!!!!!!!!!

|