Tråd: Selvprat...
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-04, 20:05   #1
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Cool

Selvprat...

Jeg er sikker på at ingen andre her snakker med seg selv...
Eller rettere sagt snakker TIL seg selv...

"Nå sa jeg noe dumt nå!"
"Er det mulig???"
"At det går an!"
"Er nok en stund til de vil treffe meg igjen..."
"Tenk å si noe slikt..."
"Huff..."
"Uff!"
"Dust!"
"Tjukken"
"Ingen som vil snakke med meg."
"Ingen som bryr seg om meg."
"Ingen..."
"Dette klarer du ikke."
"Kansje når du blir slank."
"Rotehue."
"Roter allt bort jo."
"Bare noe h*n sier..."
"H*n mente det ikke..."
"De vet ikke hvordan jeg EGENTLIG er..."
"Nei, fakarten - eg var for treig - og eg som har gjort så godt eg kunne... "

osv, osv, og listen er endeløs...
Når en først er igang...

Jeg merker en ting på meg selv, og det er at når jeg begynner med negativ selvprat så spiser jeg snacks, spiser ikke mat, og jeg gjør elendige valg. Ikke tar jeg telefonen, og ikke ringer jeg til dem jeg har planlagt å ringe til...

Hvem har jeg lært dette av da? Foreldre og familie - også er jeg en sånn som er flink til alt jeg tar meg til, så dette er noe jeg har blitt skikkelig flink til! Og dette er noe som er lett å bli flink til ettersom at mange av oss er oppdradd av familie og samfunn til å tro at vi ikke skal 'tro vi er noe' - Jante blir vel det...

Men det er ikke naturlig... Jeg VET nå at negativt selvprat og den tilstanden det setter meg i ikke er noen naturlig del av den menneskelige tilværelsen. Jeg VET at det er det motsatte som er naturlig. Men dette er ikke lett å snu, men det går bedre og bedre...

Hvorfor tar jeg opp tema? For at jeg trenger å få det ut av mitt liv. Og fordi det er årsaken til at jeg har et vekt og helseproblem. Jeg vet hva som er sunt, jeg vet at jeg trenger aktivitet og sosial kontakt, jeg VET at jeg kan stole på og TRO på MEG SELV! Og jeg VET at når jeg prater TIL meg selv og ikke MED meg selv så hopper jeg meg selv ned i søla og dytter innpå med masse jeg ikke skal, og ikke no av det jeg skal...

Men, for hver dag og på alle måter blir jeg Bedre, bedre og bedre!