Tråd: baconsnacks
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-06, 18:37   #14
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: baconsnacks

Hva med rent kjøtt? Eller f. eks laks?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Ja, der er det ikke karber... Garantert. Men jeg tenkte nå mer på bearbeidet mat jeg da.

Hei
Ehh. Kjøtt inneholder 0 gram KH pr 100 gram. I prinsippet.
Protein nedbrytes i kroppen til ca 22 forskjellige aminosyrer som benyttes til å bygge nytt protein med. Overskuddet forbrennes. Ønsker man å være i ketose kan man ikke spise ubegrenset med protein. Overskuddet av protein nedbrytes nemlig til aminosyrer og i leveren forbrennes disse. Alle aminosyrer har et glukosemolekyl som "ryggrad". Det er årsaken til at kroppen aldri går tom for glukose når man er i ketose. Den nedbryter proteinets aminosyrer for å skaffe kroppen det minimum av glukose som trengs for normal kroppsfunksjon. Spiser man alt for mye protein vil det bli så mye glukose at kroppen slår over til normal forbrenning og slutter med å være i ketose.

Ønsker man å være i ketose kan man bare spise minimalt med karbohydrat og ikke ubegrenset med protein (kjøtt og fisk) hva er igjen? FETT!. altså er det viktig å spise mye fett når du ønsker å være i ketose og ikke for mye protein.
flæskesvor uten fett er overvejende protein. Med "fettet på undersiden" opprettholder man en høy fettandel i kosten og sikrer fortsatt ketose.

av samme grunn, spis fet fisk frem for mager ( laks for torsk) nakkekoteletter frem for skinkebiff. seterrømme fremfor lettrømme etc.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat