Tråd: Selvprat...
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-04, 23:38   #3
Musti
Seniormedlem

Musti sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

til både HP og Nille

Kjenner meg så godt igjen HP

Første gangen jeg fikk kommentaren "Så flink du er" her inne så tenkte jeg ... gale de folka der eller,- de kjenner jo ikke meg, jeg er ikke flink!
Men etterhvert som jeg fikk flere positive kommentarer på saker og ting jeg skrev i dagboka mi så forandra det faktisk min egen tankegang.- litt i alle fall. Jeg kan si positive ting til meg selv, høyt, og smile og faktisk le litt over at jeg er så "gal" at jeg synes at jeg er ganske ok innimellom
Kommer alltid til å huske første gangen jeg "turte" rose meg selv. Jeg hadde hatt storrengjøring i hele huset. Måtte ut en tur, og da jeg gikk inn igjen bare ploppa det ut av meg "Neimen, her lukta det jammen godt. Flinke folk som bor her ja." Ble nesten sjokk-skada over at jeg kunne si noe sånt!

Nei, nå rota jeg meg helt bort her.

Sitat:

Men det er ikke naturlig... Jeg VET nå at negativt selvprat og den tilstanden det setter meg i ikke er noen naturlig del av den menneskelige tilværelsen. Jeg VET at det er det motsatte som er naturlig. Men dette er ikke lett å snu, men det går bedre og bedre...

Du vet, mange bekker små ... og Rom ble ikke bygget på en dag. Du er jo godt på vei til å endre på ting, du setter jo ord på et problem sikkert 99% av oss her inne sliter med. For min del er det terapi å se at andre har det akurat som meg. Jeg er ikke alene! Som jeg har sagt før "Sammen er vi sterke".
Vi kjenner til hverandres behov for oppbacking i vanskelige stunder slik at en kan hjelpe en venn til å komme over en vond kneik på en lang å vanskelig ferd, som en ofte føler bare går i motbakke.

Sitat:

Hvorfor tar jeg opp tema? For at jeg trenger å få det ut av mitt liv. Og fordi det er årsaken til at jeg har et vekt og helseproblem. Jeg vet hva som er sunt, jeg vet at jeg trenger aktivitet og sosial kontakt, jeg VET at jeg kan stole på og TRO på MEG SELV! Og jeg VET at når jeg prater TIL meg selv og ikke MED meg selv så hopper jeg meg selv ned i søla og dytter innpå med masse jeg ikke skal, og ikke no av det jeg skal...

Sitat:

Men, for hver dag og på alle måter blir jeg Bedre, bedre og bedre!

Jeg er kjempeglad du tar opp temaet HP. Som du sikkert har sett er følelser, mindreverdighetskomplekser og Janteloven blitt forsiktig omtalt i flere tråder og dagbøker her den siste uken. Behovet for å prate om emnet er stort tror jeg. En tanke som slår meg ofte er at jeg må skåne mine barn for å arve disse negative tankene om seg selv. De skal få føle at de er gode nok som de er!

Og nå venter jeg spent på Lises kommentar!

En god til modige deg

"Snille" jenter får ingenting....

Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat