Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-06, 09:29   #1
turid
Medlem

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 51
turid er ny på veien

Jeg har vært hos legen og har et par spørsmål

Jeg var hos legen i går. Og når jeg kommer hjem og begynner å tenke på det så kommer selvsagt spørsmålene også...

Jeg hadde c-peptid på 1900. Så metformin dosen ble økt til 850x3. Helt greit. Men hva skjer dersom jeg blir gravid. Kan jeg fortsette å gå på dem? Håper virkelig det. Siden jeg ennå ikke har gått ned alle kg etter sist svangerskap så vil jeg svært gjerne ikke legge på meg altfor mye dersom vi skulle få barn igjen.

Hun ga meg også reductil for å gå ned i vekt. Må teste før jeg kan starte med de.

Så vil hun at jeg skal følge et kosthold med ketose. Og da blir selvsagt spørsmålet, kan jeg det dersom jeg blir gravid? Fortsette å følge et ketose kosthold, eller må jeg da spise lavkarb? Og hvordan vil en lavkarb dag se ut i svangerskapet.. Det som forvirret meg var at legen sa at nå blir det ketose kur, strengt, ingen slingringsmonn, ernæringsfysiologen sa at jeg var på rett vei med å spise lavkarbo. Ernæringsfysiologen skrøt fordi jeg har kommet i gang med svømming 2-3 ganger i uka, legen sa kutt det ut og tren hard styrketrening i stedet med en personlig trener. Er det rart en stakkar blir forvirra?

Nå hun svarte på om jeg hadde pcos så hun.... tja og nei. Så det er ikke så lett å bli klok på. Fordi jeg hadde feil på mengden FSH/LH hormon men ingen feil på noen av de mannlige hormonene. Men er jo ekstremt insulinresistent, som hun sa. Og hun visste ikke om insulinreistenten var den som forårsaket problemene eller om det var pcos. Sikkert krøkkete forklart, men dere skjønner sikker litt hva jeg mener.

Ja, ja, dette blir jo veldig mye hvis om atte dersom atte jeg skulle bli gravid. Men jeg lurer jo da. Og siden jeg ble plutselig gravid sist gang så tar jeg det liksom ikke helt for god fisk at det skal være så fordømt vanskelig for meg.

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat