Sv: Mina hälsovärden augusti 2006
Opprinnelig lagt inn av Goggen
Hei SSS!
Fine verdier har du og bra er det!
Jeg er en av dem som har "tatt inn" grønnsaker etc i kosten.
(snip)
Men jeg har som sagt utvidet mitt reportoir i matveien. Ikke etter to uker, men etter to måneder. Det ser jeg ingen ting galt i, og det vil jeg fortsete med! (snip)
Men slankingen(bantningen) min går etter planen, og om sju kilo må du skrive en ode!
Mh Goggen
Härligt att höra, Goggen!
Ingen ska äta så extremt som jag, om det inte är nödvändigt för att återvinna sin hälsa och normalisera sin vikt! Flertalet kan äta betydligt friare och ändå lyckas väl. Men lyckas man inte väl så är det strikt kost som gäller!
Jag har ungefär tretusen elever som mailar in rapporter till mig. På sin höjd en tiondel är tvungna att äta lika strikt som jag. Resten äter mängder med ovanjordgrönsaker och en del klarar också en grov brödskiva eller några färskpotatisar då och då. Har man en hyfsad insulinkänslighet så har man ganska stora frihetsgrader. Allt som fungerar är rätt!
Jag skulle kanske kunna äta en smula liberalare själv, men för mig handlar det inte bara om min personliga hälsa. Jag är ute efter att en gång för alla bevisa att mättat fett inte är farligt och att vi inte behöver bekymra oss om fibrer, antioxidanter, eller omegafetter hit och dit. Vi kan, precis som inuiterna eller våra förfäder, leva alldeles utmärkt på fet animalisk mat.
Jag saknar inte glass eller bröd, men jag saknar öl. Nu kan jag inte dricka öl utan att gå upp i vikt, alltså låter jag bli öl. Jag tröstar mig med vin.
Sten Sture
|