Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-06, 11:02   #17
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Fett - Karber sammenheng

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hm.. det forslaget ditt, Torkil.. det var da skrekkelig magert og.. grete roede? Eller er jeg veldig slem nå? EN brødskive til frokost? Salat til lunsj?

Hei

Problemet med enkle og generelle råd er at det kanskje blir for enkelt.
Det er ikke tilpasset den enkelte person og må derfor bli en skisse

Selv spiser jeg aldrig mer en en brødskive til frokost ( når jeg spiser frokost ) På brødskiven kan man også med fordel ha fet fisk.

Nei da, ikke GR. Når jeg anbefaler salat er det ikke to salatblader, men blandet salat med noe av alle mulige grønnsaker, ost, oliven, egg, kylling, bacon, skinke, ansjoser, laks, olje og vineddikke eller vanlig dressing altså noe man blir mett av. På jobb er det nå 5-6 stykker som spiser salat av den type hver dag, ingen av dem er på kur, men det er blitt en vane og foretrekkes fremfor brødskivene.

Til middag grønnsaker og kjøtt fisk , saus. VARIASJON. Skal man ha potet anbefaler jeg nypotet i båter med skal, penslet med olje og stekt i ovn. Ris; Upolert ris. Pasta; fullkornspasta. Disse tre matvarene skal selvfølgelig bare spises i redusert mengde, i tillegg til grønnsaker.

nøtter som snack og frukt til kvelds.

Ideen med mitt forslag er for den som har gått ned i vekt og skal stabilisere vekten. Det er EN RAMME som må fylles ut og varieres fra dag til dag etter hva dagen bringer. For min del båttur i går kveld med reker og hvitvin - da ble det ikke frukt.!

Jeg mener det er best å unngå et kosthold der man skal telle kalorier, fett - og proteinprosenter etc. Man kan med mitt forslag unngå sult og kroppen får alt den trenger. Samtidig skiller det seg ikke så veldig mye fra ketolysekuren slik at overgangen blir enkel.

Håper det var litt oppklarende.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat