Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-06, 16:16   #3
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Og hva med de minste??

Kanskje litt verre når det gjelder en hel skokk med unger, men jeg har bare ei jente på 3 og hun er ikke noe glad i karborik mat med unntak av pasta. Der bruker jeg kun fullkorn-variantene og hun elsker dem.

Brød er hun IKKE glad i, så jeg pleier å lage istand en tallerken med all slags pålegg, oliven, grønnsaker osv til henne morgen og kveld. Så sitter hun og snackser på det hun liker. Hun er veldig glad i oliven og ost. Lager kubber av osten. Bacon og egg elsker hun også, så jeg koker enten bløtkokt egg til henne eller steker egg og bacon/eggerøre med bacon og fløte.

Hun er jo selvsagt også glad i usunn mat som iskrem, sjokolade, chips og slikt, og hun får spise det i selskaper og litt på lørdagen osv. Men jeg lager som regel alternativer som jo smaker like godt, feks chips av ost, iskrem uten sukker, fruktsalat, nøtteblanding, smoothies, ispinner av smoothies (kjøper sånne ispinneformer i plast på Rema/Rimi/Nille og fryser ned smoothies eller annet i dem) osv.