Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-06, 10:24   #18
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere?

[quote=lillemeg]

Ang topicet; jeg har hatt mensensmerter siden jeg fikk mensen da jeg var 11 år. Har hørt at dette er normalt da man har en del cyster som PCOS'er...?

[quote]

Hei... Jeg har hørt at det er motsatt da, at man som PCOS'er ikke mere plaget med menssmerter som de som ikke har det, men selvfølgelig finnes det unntak fra alle regler. Detjeg har hørt (og som stemmer godt med meg i allefall) er at vi med PCOS heller får smerter når vi har eggløsning. Dette stemmer godt med meg. Jeg kjenner at jeg har eggløsning og jeg kan si hvilken eggstokk eggcellen kommer fra... Grunnen til dette er at cystene sitter i eggstokkene, siden de kommer fra eggceller som ikke modnes. De sitter som regel "godt fast" og kjennes derfor når de river seg løs. Menssmerter er jo at man kjenner at livmoren trekker seg sammen for å kvitte seg med avfallsstoffer (slimhinne og blod som gjør miljøet i livmoren klar for et befruktet egg) dette vil jeg tro er likt om man har PCOS eller ikke (siden problemene våre ligger i eggstokkene og ikke i livmoren) litt tungt og vanskelig forklart men...

men som sagt så er det forskjellig fra person til person, og det er jo ikke sikkert det er noen "regel" for dette...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat