Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-04, 12:56   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hei du har skrevet navnet mitt feil hehe, men pytt pytt



1 Nycoplus multivitamin (uten a og d for tranbrukere)

svar: ta gjerne MED A og D vitamin, men det er egentlig det samme. se det jeg skrev oppfor om tran og D vitamindoser, samt les det jeg skrev om Nycoplus og andre dagligvare-merker jeg tar for øvrig dobbel dose multivitaminer, siden dosene her er så lave. ellers kjøper jeg tilskudd i Sverige eller Danmark, som er mye høyere. men tar du tran? kan ikke se det... den omega 3, 6, 9 du har oppgitt nedenfor er uten A og D.

1 Nycoplus Folsyre 0,4 mg (på grunn av vanndrivende)

svar: den er helt grei men tar du dobbel dose multivitaminer får du den dosen samlet i dem.

2 Ester C vitmin 200 mg (fordi det er vinter - tar 1 om sommeren)

svar: den er også grei, men jeg ville tatt mer enn det. C vitaminet er et av de vitaminene vi trenger mest av, og som lettest blir skilt ut av kroppen, bla ved forurensning, røyking, og kanskje ved vanndrivende? er ikke sikker på den siste der, men. jeg tar 750 mg daglig.

2 Kaleriod 750 mg (kalium pga vanndrivende)

svar: bra. inneholder den natrium og? for det er balansen mellom natrium og kalium som blir forstyrret ved vanndrivende.

3 Natures Sunshine Calcium med magnesium og D-vitamin (3 inneholder 710
mg calsium, 390 mg fosfor (!), 380 mg magnesium og 9 ug D-vitamin)

svar: denne er bra. men er den norsk? den inneholder nemlig høyere doser enn det jeg trodde var lov av kalsuim og magnesium. men disse dosene er knallbra

1 Lube Q10 - (har kasta pakken så jeg vet ikke hvor mye det er)

svar: hvis den er norsk er den på enten 30 eller 60 mg, sannsynligvis det første. kjempebra

2 Ultra Omega 3*6*9 - Borago, fisk og linfrøolje. (1 kapsel inneholder:
400 mg boragofrøolje som gir 128 mg linolsyre, 76 mg GLA og 78 mg linolsyre, 400 mg fiskeolje, som gir 72 mg EPA, 48 mg DHA,
400 mg linfrøolje, som gir 212 mg alfa-linonlensyre (ALA) 47 mg linolsyre (LA) 75 mg oleinsyre
10 IE d.alfa tokoferol (naturlig e-vitamin)

svar: den har jeg og tatt tidligere den er kjempebra. borago (agurkurt) er noe av det beste man kan ta, Atkins anbefaler det på det sterkeste, men det visste du nok helt sikkert:P . veldig lite E vitamin, men så er det jo bare tilstede for å hindre oljen i å harskne.

OKey Isir - blir jeg sunn nå ?????
Har du noe forslag til forbedringer ???

nå blir du sunn ja, siden kosten din også er sunn

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat