Brød/melvarer(kornprodukter) skal ikke brukes under Atkins Induksjon, men Karin er på vedvarende, og et stykke opp på vedvarende stigen finner du kornprodukter. På punkt 9.
Mange må vente med kornprodukter til de er langt inne i vedlikehold, mens andre kan tillate seg å starte med det tidligere.
Klibrød og Wasa Fiber Plus inneholder så mye fiber at det ikke er noe problem å bruke på induksjon også. MEN, når det er sagt, - ikke 5-6 til dagen !! En Fiber Rik med solsikefrø har 3.7 netto karber. Wasa Fiver Plus nesten dobbelt så mye. Det sier seg selv at man må være forsiktig. Ryvita ligger enda høyere. Jeg er på max ca 40 karber pr dag nå (noen dager mindre) og tillater meg noen dager to-tre Fiber Rik med solsikkefrø. Brød er jeg ikke glad i uansett, men jeg skal sjekke den melblandingen på Coop. Vi har en baker i samme hus jeg jobber i. De har et deilig rugbrød med nøtter etc. Dyrt og kjempegodt. Snart skal jeg prøve det. Skal over på vedlikehold om et par kilo !
Vær veldig oppmerksom på at det på Europeiske/ Norske nærings- innhold fortegnelser OG i Matvaretabellen, så er FIBER ALLEREDE TRUKKET FRA. Mange har gått i fella og trodd at det er slik det står i boka. Karber minus fiber = netto karber. FEIL !! Jeg oppdaget det tilfeldig da jeg ikke fikk næringsinnholdet til å stemme da jeg skulle legge et inn i et kostholdsprogram www.fitday.com . Programmet forteller at "noe" er galt. Så fortalte en engelsk venninde at hun hadde funnet årsaken. SÅ leste jeg her i forumet og fikk en gedigen AHA opplevelse. I den siste utgaven av matvaretabellen står det svart på hvitt ! Fiber ER trukket fra i.h.t. EU/EØS standard !
Som Karin sier, du må prøve deg frem når det gjelder koffein. Hvis du ikke blir sulten etter en kopp kaffe eller te er det greitt. Og drikker du bare en kopp til dagen gjør det ikke noe. Vær obs på at mange frukt-teer inneholder sukker (YESSS!!!). Se på næringsinnholdet du !
Du klarer dette her så fint atte - helt sikkert !!