Tråd: juhu....
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-06, 15:46   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: juhu....

Avocado er ikke så ille - den er faktisk en av de mest næringsrike "grønnsakene" vi kan spise.

Den er veldig fet (90%) og kaloririk. Bare 4 karber (ca. for en hel frukt). Den inneholder masse kalium, vitamin A, masse vitamin B, folat og magnesium. Så eksta grønnsaker ved siden av trenger du neppe. Men den inneholder lite protein, så en proteinkilde ved siden av, f.eks. reker - er helt topp. Eller enda bedre, hjemmelage rekesalat med reker og egg er iallefall knallgodt ! Les hva Tokil sier om overgang til varig kosthold etter ketolysekuren. Han anbefaler Atkins vedlikehold eller Lindberg kosthold (det er i basis det samme - min mening som også er bekreftet av de Lindberg kurslederne jeg kjenner...) Mitt råd er at du bruker litt tid på å sette deg inn i hva du ønsker og forbereder deg litt på forhåd, da går overgangen mye lettere.
Fikk ikke med meg hvor mye du hadde igjen, men du kan godt vente til du har 5-10 kg igjen før du begynner å tenke på "den videre ferden". Ikke stress med det !

Det er normalt å gå ned raskt etter en ferie. Men det aller beste er snittet du har holdt deg på hele tiden, - 1 kg pr uke er perfekt. Du må passe på å få i deg nok næringsstoffer, - som Fjonken sier, proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker/bær/nøtter). Valnøtter er en utmerket nøtt, og god er den også. Bringebær har lite karber i forhold til mange andre og er knallgod i smoothie (enkel smoothie med 2-3 egg, 2 ss olje, 100 gram frosne bringebær + litt søting om du trenger det, - er et fullferdig måltid og smaker som sorbet !)
*løper og lager en til meg selv*