Hei Jeg føler meg lurt og litt dum. At jeg ikke har sjekket varedeklarasjonen og i min naivitet trodd at REVET OST faktisk er en ost som er - revet! Jeg har kjøpt mye revet ost, siden min sønn liker pizza og jeg jevnlig lager ketolyse-pizza. Dette er jo svindel! Men det er dessverre mye slik svindel der merkingen er villedende. For fremtiden kjøper jeg hel ost og river den selv. Ost er et naturlig produkt som er lite varmebehandlet. " Årsaken er hovedsakelig at vi ønsker å gi osten andre egenskaper. Den blir blant annet hvitere. Den får ikke en annen smak, sier direktøren. Han sier de valgte å bruke fett fra palmeolje fordi det var den sunneste oljen de kunne finne. Han ønsker også å tilføye at Arla har utviklet en teknologi som forhindrer utviklingen av usunne transfettsyrer i Pizzatoppen. Han opplyser om Arla tidligere brukte herdet rapsolje i sin produksjon (som inneholder transfett), men at de nå har gått bort fra denne til fordel for palmeolje. De mener denne palmeoljen er sunnere. Synnøve Finden sier at de bruker herdet rapsolje, ikke palmekjerneolje i sine analoge oster. Mens Arlas "Pizzatop" har rundt 5-6 prosent av hele revet ost-markedet, har Synnøve Findens analoge revet-oster rundt 10-12 prosent av revetost-markedet til forbrukere" Dette er for såvidt ikke feil, men hvorfor ikke heller lage en ost, rive den og selge den som revet ost - jo fordi det koster noen ører mer pr kilo. Vennlig hilsen Torkil