Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-06, 10:20   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Thumbs down

Skremmende dårlig kosthold i Nederland!

Har nettopp sittet og lest en diskusjon på NM der noen fra Nederland forteller om kostholdet der nede, spesielt til barn. Det er snakk om KUN søte pålegg, og da er det kakepyntlignende ting, sjokoladeflak, sjokoladestrøssel, karamellpålegg, lyst brød, kake-ting, saft...

I Nederland får de sjokk om de ser en unge som spiser sunt, for "det kan da ikke være godt"?

Hadde det bare vært et fåtall, men jeg hører stadig om dette, og har venner som bor der nede og kan fortelle det samme. Deres barn spiser sunnere mat, og vennene deres er sjokkert over at ungen vil spise sunt, for "det hadde aldri mine barn likt, de liker bare sjokoladestrøssel og kaker".

Jeg blir lei meg når jeg leser sånt. Lei meg og rasende! Håper det blir bedre etterhvert, at de blir mer og mer opplyste.

Her er diskusjonen, for de som vil lese den. Nederland-maten blir ikke diskutert før litt uti diskusjonen, på side 8 (innlegg nr. 75 satte en skikkelig støkk i meg, stakkars barn!!), og så er det noen kostholdsinnlegg på side 2-3 også, tror jeg.