Sv: Jeg sprakk!!!!!!
Opprinnelig lagt inn av Sjokomonsen
Nei, å nei, å nei, å nei!!!
På lørdag sprakk jeg! Helt utrolig tåpelig...
Jeg hadde gjester. Og hadde selvsagt noe på bordet til gjestene mine. To svære skåler med grønnsaker, 3 typer dip hvor jeg kunne spise to av dem... og så to skåler chips, og en skål smågodt. De andre slanker seg tross alt ikke, og selv om mine kompiser liker grønnsaker med dip blir det liksom mer fest av litt mer kalorier...
Og det hele gikk strålende flott. Jeg spiste og gumla på grønnsaker til den store medalje, og rørte ikke de farlige skålene, og mitt image som sterk slanker er ubesudlet!!! Jeg drakk to glass vin, og det var det kvoten jeg hadde tillatt meg å ta. Har da ikke drukket noe vin i løpet av fire uker på eurodietten...
Men hva skjer når gjestene har gått??? Jeg stuper ned i godteskåla, og tømmer den! Og etterpå rett i chipsskåla og tømmer den også, før jeg kommer til bevissthet og kaster resten... Det må nok ha vært rundt 150 gram smågodt og sikkert like mye chips. Fy skam! Slem jente!
Hele søndag hadde jeg vondt i magen, og enda mer vondt i samvittigheten. Vekta løp opp to kilo, og jeg har ikke fått dem av igjen.
Så hvor skade har dette gjort da? Vel, et spørsmål er jo om jeg hoppet ut av ketosen og må inn igjen. Fare for det. Men jeg er i alle fall helt på plass igjen nå. Og jeg vet hvor vondt jeg hadde i magen på søndag, og hvor mye jeg gikk opp på mitt kvarterlange kaloridykk.
Så hva er det å si? Æsj bæsj, dumme jente! Men gjort er gjort og spist er spist. 
Pytt pytt, ikke straff deg mer for dette! Glem det! Som du skriver, gjort er gjort! Du kom nok ut av ketosen, men med de små mengdene du snakker om er du nok i ketose allerede igjen nå! På'n igjen! Og se på det som en lærerik opplevelse! De to kiloene er sikkert vann i det glykogenlagrene fylte seg og forsvinner når du er i gjenge igjen. Lykke til videre!
|