Tråd: Operasjon
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-06, 16:26   #9
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Operasjon

Hei
Før operasjonen måler man normalt blodets innhold av sukker og salter og justerer den intravenøse væsketilførsel etter det man finner.
For friske personer i ketose, er det neppe mer enn et akademisk problem, men har man hjerte- og/eller nyresvikt kan det oppstå problemer. Men slike personer bør kanskje ikke være i ketose i utgangspunktet.

Rekker man å si ifra om at man er i ketose før de skjærer en opp , bør det ikke være noe problem. Problemet kan være manglende kunnskap. Tips legene om at det kan være behov for ekstra salter, spesiellt hvis man tilfører ren glukose ( noe som er rett sjeldent)

Dette har aldri bekymret meg - selv om jeg måtte bli transportert bevisstløs til sykehus og operasjonsbord.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat