Takk for raske svar dere!
Jeg har gått på en egenkomponert lavkarbo til nå, så jeg er vandt til å leve uten karbohydrater, og det går i grunnen greit. Har ikke noe sug etter godteri, brød eller pasta. Då jeg tror jeg skal slippe unna ubehaget med abstinenser under fase 1 (og videre utover).Liker faktisk maten min veldig godt jeg Kjenner at jeg har fått et mye mer stabilt blodsukker og jevnt og fint humør, i tillegg til at huden ser finere ut (kviser ) og kneet mitt kjennes også bedre allerede. Har gjennomgått en utrenskningskur (biodrain) for ikke så veldig lenge siden, men tror ikke jeg hadde så mye å skille ut av slaggstoffer. Har hatt et forholdsvis sundt kosthold hele livet, men det ble litt mye karbo en stund har gått sakte om enn noe ujevnt ned i vekt, og ønsker å bare hogge til og bli kvitt de siste kiloene, OG lære meg en ordentlig teori bak kostholdet så jeg virkelig kan si at jeg vet hva jeg gjør, og at det blir riktig også etter at jeg har begynt å stabilisere.
Grunnen til at jeg spurte om man kan kjenne ketosen, er fordi jeg har egentlig ikke lyst å drive og måle og styre, men bare følge dietten. Så hvis jeg kunne kjenne etter et par dager at: "jah! nå er jeg i ketose", eller "jeg er visst ikke i ketose, og får kutte ned litt til på karbohydratene". Kanskje det er noe jeg kan "trene" meg opp til å kjenne? har blitt så utrolig mye mer bevisst kroppen min det siste året, så kanskje hvis jeg kjenner godt etter.....
Jeg har sittet og lest på eksamen siden fredag ettermiddag, og skal til pers kommende fredag. I fjor på denne tiden satt jeg også og leste til eksamen, men da var jeg ukonsentrert, jeg frøs, og tankene gikk hele tiden til mat og godteri.... Men nå spiser jeg jo lavkarbo, og har ikke problemer med å holde konsentrasjonen oppe selv etter 6 timer lesing! Jeg slipper ihvertfall å sitte å tenke på mat hele tiden, og jeg er god, varm og mett Har enda ikke funnet noe som er direkte negativt med lavkarbokosthold for meg!!!
Så på fredag skal jeg vise dem hvem som kan stoffet sitt! 
|