Sv: 15 åring på Ketolysekuren
Kjære alle sammen!
Tusen takk for oppriktige svar og meninger. Ser at dere har vært medlemmer en stund, og skjønner at dette er noe dere kan. Jeg har to jenter. Den ene er 19 år, høy og normalt slank. Hun på 15 år var lita og tynn frem til 10-12 års alderen. Nå har hun begynt å bli deprimert og lider under at hun ikke finner seg klær som passer. Vi har snakket mye om kosthold på forhånd, og om hvordan vi skal få tilpasset en hverdag i henhold til lavkarboprinsippet etterhvert. Hun er inneforstått med at dette er noe vi gjør for å få snudd en vond sirkel. Har vært hos lege med henne, men hun er ikke blitt utredet for insulinintoleranse. Jeg har PCOS, og føler at hun er i faresonen. Vi har alltid spekulert i hennes desperate behov for søtt. Jenta har forandret seg merkbart etter omleggingen. Mye mere energisk og blid. Hun sier at hun føler seg i veldig god form, og har det bra. Er veldig redd for å skape et grunnlag for spiseforstyrrelse, så jeg vil nok rådføre meg med dere etterhvert. Vi har bakt soyabrød, - som hun syntest var veldig godt. Dette har hun som niste med smør, ost og skinke. Egg og bacon, eller omelett til frokost. God hjemmelaget, lavkarbo middag. Ost, skinke eller egg o.l. til kvelds. Sammen med venner i snacks-sammenheng kjøper hun nøtter eller baconsvor og pepsi -max. Hun sier att dette er greit, for da slipper hun å si at hun slanker seg. Har forstått det slik at MCT-oljen er fin, så den tar vi en skje av hver morgen. Vi bruker også keolysevitaminene. Om noen har innvendinger er jeg svært mottakelig. 

|