Jeg har nå gått på ketolyse-kuren i 3 uker. Sjekker med ketostix hver dag, og har vært i ketose hele tiden.
Jeg er fryktelig frustrert over å ikke gå ned, og trenger all den hjelp og oppmuntring jeg kan få for å ikke gi opp... Dette er første gang jeg virkelig har vært trofast til en diett, UTEN å jukse. Jeg skjønner at 3 uker ikke er lenge, men det er faktisk ganske lenge for meg, men ikke særlig motiverende å ikke gå ned.. Gikk ned 2,5 kg første uka, men over de 2 neste ukene har jeg gått OPP 1 kg igjen. Og jeg skjønner det ikke!
De to første ukene spiste jeg litt søtstoff. Ikke store mengder, og ikke hver dag, men litt. 1/2 brus med sucralose, eller en halv proteinbar f.eks. Denne uka har jeg ligget helt unna søtstoff, og kuttet ned på meieriprodukter som rømme og fløte, men ser ikke ut som det hjelper heller..
Her er hva jeg spiser en vanlig hverdag (i dag):
Frokost 08.00:
Bryst av en grillet kylling, ca 100 g tenker jeg
6 skiver norvegia (ikke sånne ferdigskivede, men ostehøvel-skivede) 50 g tenker jeg
3 cherrytomater
3 reddiker
0,5 l vann
Lunch 11.30:
Samme som frokost
Mellommål 15.00:
100 g blomkål med 40 g rekeost
1 stort glass vann (0.4)
Middag 18.00:
Kyllingvinger (3 pers deler en 1 kg pose, men det er jo mye bein, tipper 200 g kjøtt)
Blandet salat (trippelsalat, tomat, agurk, reddik, løk) med noen osteterninger, og 1-2 ss hjemmelaget rømmedressing (seterrømme og krydder)
2-3 vanlige glass vann med noen sitrondråper
Har gjester, så jeg setter frem grønnsaker med dip. Spiser vel ca 100 g blomkål og 20-30 g gulrot.
Dette er stort sett ting jeg spiser hver dag. Varierer proteinene litt til frokost og lunch, noen ganger er det bogskinke, eggepannekake (2 egg, 1 ss fløte, 1 ts salt), eller rett og slett en boks makrell i tomat med litt majones på. Til middag blir det koteletter, hjemmelagede karbonader, omelett, biff, kyllingfillet og sånne ting. Tilbehør er ofte salat, kokt blomkål, sopp og løk stekt i smør, selerirot.
Mellommåltidene varierer ettersom jeg er hjemme eller ute. Rå blomkålbuketter i en pose og en tube rekeost er faktisk veldig grei "turmat". Ellers kan det bli skinke og osteruller, eggerøre av 1 egg, 100 g cc med 50 g Heistad syltetøy (ikke denne uka da, for nå har jeg prøvd uten søtstoff)
Morsjon henger jeg fortsatt litt etter med. Jeg går ca 1 time hver dag med hunden, fordelt på 15, 15, 30 minutter. Prøver å holde tempoet oppe på kveldsturen, så jeg blir litt svett og anpusten i bakkene. Ellers blir det daglige småting, som å gå trappene på jobben (2x5 etasjer opp og ned), gå til butikken og sånne ting. Har bestilt meg skritteller for å se hvor mye jeg går, og om det kan øke motivasjonen til å gå mer.
Har lest mye her inne disse 3 ukene, og synes ikke det ser ut som jeg spiser så forferdelig annerledes enn mange andre. Jeg leser og forstår at man ikke skal sammenlikne med andre, men det er likevel frustrerende at andre skriver at de har gått ned 8 kg de to første ukene, med samme kosthold.
Er det bare jeg som er alt for utålmodig, eller gjør jeg noe feil?