Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-06, 13:50   #20
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Har du forsøkt www.fitday.com? Da får man nøyaktig utregning

Litt pes til å begynne med, men å bruker jeg maks 5 minutter på registrering de dagene jeg bruker fitday.

Ja jeg har prøvd, men jeg synes det var mange matvarer det var vanskelig å finne (ikke alt jeg vet hva heter på engelsk, og ikke alt som er vanlig i USA) I tillegg var det så rare måleenheter. oz kan jeg forholde meg til, for det er 28g, men 1/4 cup f.eks sier meg ingenting.. Når jeg spiser 50 g norvegia, hvordan kan jeg vite at jeg kan bruke "1/4 cup diced gouda or edam"?

I tillegg synes jeg carb-innholdet litt for ofte ikke stemte med varedeklarasjonen på pakken eller tabellen her på lavkarbo.no Jeg la f.eks inn 6 oz mushrooms, som var det jeg fant passet best til 200 g champignon. I tabellen står det at sopp har 0,5 g carb pr 100 g, hvordan kan da 6 oz mushrooms ha 7 g carbs??

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat