Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-06, 18:46   #1
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvorfor er folk så innmari opptatt av

...sukkerfrie erstatninger for vanlig godteri. Jeg skriver ikke dette for å "dyppe" noen - det er ganske enkelt en observasjon jeg har gjort. Det blir mer og mer snakk om lavkarbo butikker, og sukkerfrie/lavkarbo produkter i forumet her. Vi klarte fint å spise lavkarbo i 1982 også, uten alle disse produktene. Vi lærte å lage mat fra grunnen av og å spise "rent" - og kose oss med kake eller sjokolade av og til ! Ellers klarte vi å "kose oss" uten snop ! Nå er det mange som spiser "snopet" hver eneste dag - og til og med erstatter måltider med det..... "for vi må jo kose oss" - er "kos" synonymt med snop og søtsmak ?

Er det lurt å erstatte vanlig sjokolade og snop med sukkerfrie varianter for fremdeles å kunne spise snop ?

Er ikke litt av vitsen med en kostomlegging å kutte ut det man ble feit av i utganskpunktet ? Og det er for mange sukker/mat avhengighet.

Man erstatter jo en avhengighet med en annen ?

Det er greitt innimellom, men om man spiser og drikker sukkerfritt (dvs. kunstig søtet) snop hver dag får man i seg ganske store mengder med kunstig søtstoff etterhvert.

Er det lurt ?
Er det sunt ?
MÅ man ha det ? Og hvorfor ?

Det er veldig mange her på forumet som har problemer med at vekta står stille. Det legges ut menyer og det diskuteres om man skal spise mer eller mindre av det ene eller det andre. Men sukkerfri drikke og snop MÅ man jo ha ?

Jeg er ganske sikker på at mange ville lykkes mye bedre med vektnedgagnen om de kuttet ut sukkerfritt snop og drikke - inkludert lavkarbo barer og produkter.

...men det er MIN mening da !