Sv: Hvorfor er folk så innmari opptatt av
Opprinnelig lagt inn av leenam
Det er nesten litt trist nå at Splenda er kommet, at jeg ikke finner noe å bruke den i! Ikke har jeg lyst på noe søtt og ikke baker jeg kaker - spiser kun litt %-sjokolade med kveldskaffen. Jo, jeg har ørlitegrannne sukker eller fruktose i bær som jeg fryser, typen 1/2 ss til 4 dl bær, og som jeg igjen bruker 1 ss i tyrkisk yoghurt. Mer enn søtt nok!
Hvis noen tror Splenda er en god erstatning for sukker, så se her:
Jeg var på nippet til å kjøpe og teste Splenda, men så kom jeg over denne linken:
http://www.thetruthaboutsplenda.com/.
Jeg er forøvrig fullstendig enig med deg, Nille. Det er mye bedre å spise naturlige produkter. Når det er sagt, så innrømmer jeg at det glir ned en atkins-bar i ny og ne, f.eks. hvis jeg handler og er sulten på vei hjem fra jobb, men det er ikke så ofte som en gang i uka. Dessuten - en gang jeg kjøpte det, fant storebror på 5 ut at det var godt. For det første så måtte jeg trygle om å få en bit før han spiste hele der han satt i baksetet og hevdet at jeg ikke burde spise når jeg kjørte bil, eller noe i den dur. Han var riktig så oppfinnsom . For det andre så er jeg ekstra skeptisk til å gi slike kunstige saker til små barn, og for tre tredje så er det ganske dyrt å betale 25 kr for en slik sak, og når storebror også liker det, så vil vi med andre ord svi av en femtilapp bare på snop på en liten kjøretur hjem. God grunn til å holde seg unna.
Men den supermørke sjokoladen min, den får jeg ha i fred... Hvis jeg holder den ute av syne for 2-åringen, vel å merke. Han liker alt som lukter søtt.