Tråd: Metformin
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-06, 22:57   #45
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Smurfine

Men problemet er at jeg ikke klarer å holde et riktig koshold, jeg har jo prøvd lenge å følge prisnippet lite karbo, men hjelper ikke stort. Så jeg tror som sagt at redning for meg kan være metofirin.

Kjære Smurfine. Jeg er sikker på at du klarer å holde er riktig kosthold om du gjør det litt mer planmessig. Dvs. bestem deg for en filosofi (f.eks. Lindberg) og les boka grundig. Hva du kan spise, hvor mye OG hva du bør ligge unna for a stabilisere blodsukkeret. Du trenger kunnskap for å lykkes. Nå ser det ut som om det går litt på "lykke & fromme", dvs. du spiser AXA musliblanding med blåbær, som har en del karber - du spiser barer som også kan trigge blodsukkeret. DU må lære mer om hva maten inneholder. Om du spiser riktig er det ikke sikkert du trenger metformin. Og OM du tar metformin så ødelegger du en del ved å spise raske karber sm bl.a sukkerholdig mat !

Metformin betyr ikke at du kan slappe av med kostholdet. Du må spise riktig også.

Er sikker på at du klarer det når du bare finner ut hvordan !