Sv: Hva med et underforum for suksesshistorier?
Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Jeg er litt usikker på om jeg liker idéen om et sånnt underforum jeg. Skal prøve å forklare hvorfor;
De aktive medlemmene her inne bruker journalen sin ganske flittig, og jeg syns det er der ''suksesshistoriene'' hører hjemme. Og det er der virkeligheten i stor grad beskrives også. Både oppturer og nedturer, tilbakegang, frustrasjon og glede og entusiasme. Og jeg vil si at for nye medlemmer som besøker lavkarbo.no - så syns jeg det er viktig at de får akkurat dette bildet. At det er jobb og strev og frustrasjon for de fleste, og at dette ikke er en 'mirakelkur' som løser alle våre vektproblemer med et 'knips'.
En annen ting som gjør at jeg ikke ønsker et sånnt underforum er at definisjonen på suksess er så forskjellig og kan være så mye. For noen er å gå ned 15 kilo en suksess. For andre er det en suksess å stå stille i vekt. For noen er det suksess å klare å spise flere enn to måltider om dagen - uansett hva slags innvirkning det har på vekta. Og noen syns det er en enorm suksess å klare å si at de syns dette med mat er vanskelig. I tillegg til tusenvis av andre ting.
Jeg syns alt dette er godt representert i journalene våre.
I tillegg må jeg si at akkurat disse 'suksesshistoriesidene' på de utenlandske forumene er mest dårlige. Jeg syns det er VELDIG amerikansk, og jeg tror ikke akkurat denne siden av den amerikanske mentalitet passer så godt her inne.
Må bare inn og applaudere denne Fedonisten... Jeg fikk ikke til å forklare det jeg mente så bra lengre opp her, men du fikk sagt det på en så fin måte...
|