Sv: Heia, er ny her og trenger råd!
Velkommen hit. 
Andre kan sikkert gi deg litt mer fyldige råd, men jeg kan prøve å svare litt kort på spørsmålene dine.
1. Det er fullt oppnåelig om du er ganske overvektig (da går man ned fortere), men husk at de første 4-5 kiloene ofte er vann, og vil ofte ikke vises så godt, men igjen så kommer det an på hvor overvektig du er. 5 kg ned vises mye bedre hos en person som skal ned 10-15 kg enn en som skal ned 30 eller mer. Men da går det ofte tregere også.
2. Igjen, fullt oppnåelig dersom du er veldig stor. Men det er jo mer enn 1 kg i uka, og det går fortere i begynnelsen, så ikke fortvil om du ikke når målet ditt, det er bare tall. Og du må holde deg til opplegget resten av livet med modifikasjoner når du har nådd målet ditt, siden dette er en livsstil og ikke bare en kur der man begynner å spise "normalt" igjen etterpå. Fort ned = fort opp igjen.
3. Det kommer an på hvordan du levde før du startet på den nye livsstilen. For min del er det mye billigere nå, siden jeg brukte en formue på drittmat før. Det kunne glatt gå med 1000 kr på en helg i bare cola, snop og take-away, for ikke å snakke om hvilke summer som forsvant i løpet av ei uke med taco, cola, pizza osv. Det er flaut å si det, men jeg sier det for å illustrere hvordan man kan tenke på det. For mange er det ikke dyrere å leve på lavkarbo, bare man gjør de rette valgene. Egg er billig på Kiwi, kyllingfilet og kjøttdeig er billig på Kiwi, frukt og grønnsaker er ofte på tilbud osv.
4. Jeg har gått ned 10-15 kg mange ganger, i løpet av 3-4 uker faktisk. Men jeg skal ned 60 kg totalt, så det forsvinner glatt 10 kg på et par uker i vann fra min kropp! Hadde jeg veid 30 kg mindre hadde det tatt mye lenger tid. Alt har jeg RAST opp igjen når jeg har sprukket fra lavkarbokostholdet, bare i løpet av et par uker har jeg lagt på meg 10 kg igjen.
Håper du trives med kostholdet, og et tips er å se litt i de aktive journalene på forumet, finn ut hvem som feks. går på ketolysekuren og les journalene deres, der får du sikkert mange tips til menyer da mange skriver inn hva de spiser hver dag.