Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-06, 08:58   #5
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et par spørsmål, mens jeg venter på Ketolyse boken

Opprinnelig lagt inn av nita58

Om jeg har forstått dette riktig så er det ingen form av veiiing av mat, uten om de som har litt karbs i seg, og max grense her er på 15 gram om dagen. Så man kan spise ubegrenset av kjøtt, fisk, skalldyr og kylling??!!

I utgangspunktet riktig
Hvis du merker at vekta stopper opp, kan det selvfølgelig ha mange grunner, men en av grunnene kan faktisk være at man spiser for lite fett og for mye protein. Kroppen spalter proteinet så det til syvende og sist blir glukogener, og da forbrenner kroppen heller det enn fett..

Mitt "problem" disse ukene har vært i denne gaten. Kuren virker så "bra" at jeg ikke blir sulten.. Og det har vært lettere å ty til skinke, tunfisk, kylling og andre magre ting, enn bacon (det er foresten vanskelig å finne gode fett-alternativer, blir mye bacon).
Jeg vurderer å prøve noe som heter MCT-olje, rett og slett for å få i meg nok fett. Det er som du sier, tankegangen på at fett er FY sitter så dypt i ryggmargen at man får dårlig samvittighet når man spiser egg og bacon på en tirsdag..

Og apropos egg og bacon, siden du spør: Hvis du virkelig skal satse på ketolysekuren, som betyr ekstremt lite karbohydrater, bør du ha mer fett. Ta heller 1 egg og 6 striper bacon, og en liten salat til med dressing av seterrømme. Det er viktig å spise NOE grønnsaker (karbohydrater) til hvert måltid, ikke gå i fella med å spare alle karbohydratene til kvelden, for så å drikke et glass cola....

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat