Sv: Et lite hjertesukk fra meg
Veldig bra Albertine! Mye riktig i det du skriver her! Vi får håpe at de som kan mye og villig deler, bærer over med oss nybegynnere. Så får vi heller prøve å dele videre etterhvert som vi tilegner oss kunnskap selv..
Det med å ikke bruke søk-funksjonen tror jeg kanskje har en litt todelt "begrunnelse". Vi kan ikke bare skylde på at folk ikke kan nok data, eller ikke gidder. For noen betyr det mye å få et "personlig" svar. Jeg vil tørre å påstå at vi er alle sårbare individer her inne, overvekt er et veldig personlig tema, og når vi enderlig tør å åpne oss og spørre om råd, betyr det mye å få svar, selv om det ikke er fra eksperter. Man er ikke nødvendigvis så fryktelig opptatt av å høre om alt alle andre gjør, men man skriver inn sin egen meny for å få et virituelt klapp på skulderen, og en kommentar om hvor flink man er.. Når man er 20-30 kg overvektig, er det INGEN som ser om man har gått ned 2 kg på en uke, men her inne kan man få skryt for 0,4 kg, og det hjelper på motivasjonen! 
Selvfølgelig skal vi bruke søk-funksjonen. Er man på jakt etter opplysninger om et kosttilskudd, hvor man får kjøpt den og den boken, eller en brødoppskrift, er det greit å søke. Men jeg synes vi skal ha takhøyde for de andre henvendelsene også, så får heller alle vi andre være flinke til å avlaste resurspersonene, vi kan jo gi klapp på skulderen og oppmuntrende tilrop vi også Eller vi kan hjelpe noen som ikke er så drevne å søke opp en link f.eks
|