Sv: Et lite hjertesukk fra meg
Flott innlegg, Albertine. Det trengs slike påminnelser med jevne mellomrom! 
Stinasol: Man vil jo gjerne hjelpe folk, men når de ikke gidder å søke selv fordi det er "lettere å spørre", da har ikke den som spør særlig respekt for andres tid og krefter synes jeg. Og "det er ikke bare å la være å svare" for alle - det er noen som har veldig mye ansvarsfølelse i forhold til at folk skal få rett informasjon her inne når de spør. Men en del bare spør og spør videre, uten å ta til seg det de får av informasjon. Man må kunne ta litt ansvar selv!
Og nei, jeg vil ikke påstå at "vitsen med et forum er at man kan spørre om det man ikke gidder å lese selv i bøkene". Det er et supplement til å lese bøkene, ikke en erstatning. Og det er mye mer interessant og givende å hjelpe noen som gidder å sette seg inn i ting selv.
Det er helt riktig at det ikke bare er nybegynnerne som har slitt eller sliter. Vi har jo alle vært nybegynnere! Og det er bra at vi kan hjelpe og støtte hverandre.
Her inne er det utrolig mye informasjon som man kan lete i og lære av. Og det handler absolutt ikke bare om slanking. Dette er ikke noe slankeforum i det hele tatt, men det blir mye fokus på vekt når det er snakk om kosthold og helse, det er bare sånn det er. Men her finnes det tråder om alt mellom himmel og jord. Er det noe jeg ikke vil kalle dette forumet, så er det begrenset... 
LilleVille: Jeg synes det er bra du belyser det med sårbarhet og behov personlig støtte. Jeg har ikke tenkt på det på den måten, men vi har jo dagbøker som en mulighet her. Alle som vil kan lage en dagbok hvor de kan skrive akkurat det de vil, og veldig ofte får man masse støtte, råd og oppmuntring i dagboka. Der kan man skryte uhemmet av den halvkiloen man har gått ned og få masse heiarop . Jeg synes det er et adskillig bedre alternativ enn å starte en ny tråd for hver eneste lille ting.
|