Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-06, 23:01   #9
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Fedon, Skaldemann og Allan

Jeg har ikke boka til Lutz foran meg, men mener at hjernen kan danne sitt behov for drivstoff fra fett og at den ikke trenger store mengder karbo for å trives (om dette er helt galt får noen arrestere meg)

Jeg har lest Atkins, Bedre uten brød, Ketolyse og Fedon. Skaldemann har jeg ikke lest og den appelerer nok ikke til meg som er veldig glad i grønnsaker.

Atkins og Ketolyse er veldig like, ketolyse er enklere å følge da den baserer seg på norske matvarer og norske oppskrifter. Det skal ligge noen linker ute som tar for seg den lille forskjellen som er.

Bedre uten brød er jo ikke en ketogen diett slik som Atkins og Ketolyse. Lutz skriver jo om 6 brødenheter per dag, 72 karbo som er mye mer enn 15 på ketolyse og 20 på atkins.

Lavkarbo er ikke nullkarbo. De karbohydratene du får i deg skal være fra grønnsaker (litt 86% sjokkis er en grønnsak i min verden).

Når det gjelder ungene så vrir jeg mine unger over på en mer fedonaktig-meny og tenker lav GI for disse (2 og 9 år). Tar det sakte men sikkert og av helsemessige grunner

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat