Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-06, 18:00   #16
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fedon, Skaldemann og Allan

Opprinnelig lagt inn av BBB

1.) Er det slik å forstå at alle "filosofene" utenat Torkil som bannlyser søtningstoffer? Selv om man er insulinresistent/PCOS?

2.) Er jo glad i grønnsaker, er Skaldemann utelukket som livsstil, da?

1.) Nei, Atkins anbefaler å bruke så lite som mulig, han bannlyser Aspartame, men anbefaler Splenda/sucralose. Lindberg maner også om forsiktighet når det gjelder kunstig søtt, men anbefaler fruktose som er lav GI som alternativ. Dog ikke i ubegrensede mengder ! Skaldeman og Lutz anbefaler ikke søtstoff, men anbefaler måtehold.

2.) Du kan godt spise grønnsaker på Skaldeman, selv om han ikke brukte det selv. Han anbefaler grønnsaker som vokser OVER jorda, og dess grønnere dess bedre. Dvs. rotgrønnsaker er ikke anbefalt på hans diett.

Jeg har sammenlignet Ketolyse, Atkins og Fedon Lindberg, men det var før Skaldeman kom. De tre føeste overlapper på en måte hverandre, mens Skaldeman og Lutz befinner seg littegrann utenfor fordi de anbefaler større mengder fett og ikke er så nøye med hva slags fett....

Men her er sammenligningen min:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...62&postcount=8