Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-06, 00:30   #13
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Apropos et lettere liv og flere feite show

Det er et dårlig argument at ungdommene selv har meldt seg på. De er altfor unge til å forstå rekkevidden av å delta i en programserie på tv. Den hjelpen disse ungdommene får til å se sin egen overvekt i sammenheng med sin livsstil er vel og bra - men ikke på tv! Det er noe riv, ruskende galt når man bruker barn (ja, for de ER barn) som objekter for underholdning. Det er også noe riv, ruskende galt med det norske helsevesenet når ungdommer må brette ut sjela si i beste sendetid i stedet for å få profejsonell bistand der de bor og lever.

Programmet hadde ikke vært filla bedre om de hadde kjørt lavkarbo hele veien. Det hadde heller ikke hjulpet om treningsmengden var mindre eller disiplinen ikke hadde vært så militant. Nei, det er BARNAS DELTAKELSE jeg finner særdeles usmakelig. At foreldrene er fortvilte og/eller desperate nok til å la dem delta, kan jeg i og for seg forstå - hvor ellers skal de henvende seg med sine utfordringer?

Programmet er et symptom på hvor dårlig det står til både i helsenorge - og i seeruniverset (les: kikkeruniverset).

Om jeg selv skal se serien? Ja. Jeg vil vite hva jeg snakker om når jeg skal debattere dette. Og jeg kommer garantert til å mene mye ... lenge.