Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-06, 00:18   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Spiser jeg riktig?

Som sikkert noen har fått med seg i journalen min, går jeg ikke ned i vekt. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg har vært i ketose i 4 uker, sjekker med stix hver dag. Men noe feil må det være, 1,5 kg ned på 4 uker likner jo ikke akkurat på det forespeilede "raser ned i vekt de første ukene"? Er 4 uker for lite å bedømme på? Kan jeg oppleve et platå allerede???

Hvis noen med god erfaring med ketolyse (eller Atkins induksjon forsåvidt, er jo mye av samme greia) orker å se på menyen min og komme med forslag til endringer, hadde jeg blitt veldig glad!

Dette er alt jeg har spist i dag, og i dag er en ganske typisk dag:

Frokost:
100 g makrell i tomat med 20 g ekte majones
100 g blomkål med 50 g kavli rekeost fra tube

Lunch:
50 g mårpølse
1 ss rømme
70 g norvegia
4 små reddiker

Middag:
1/2 røkt kjøttpølse, ca 100 g vil jeg tro (ikke noe jeg pleier å spise, spiste hos mine foreldre)
70 g norvegia
eggerøre av 1 egg, 1 ss fløte, 1/2 ts salt
50 g spinat dampet i 1 ss smør

Har til sammen drukket ca 2 liter vann i dag, + 3 dl lettbrus med sucralose.

I dag har jeg ikke spist noen mellommåltider, har ikke vært sulten. Noen dager spiser jeg litt mellom lunch og middag, hvis middagen blir sen. Da spiser jeg f.eks litt skinke med aioli, gulost og reddik, 1/2 boks tunfisk.. Eller en ribbebit eller et kyllinglår fra ferskvaren hvis jeg er på farten. Jeg spiser veldig skjelden kvelds. Har et par ganger på disse 4 ukene tatt 100 g cottage cheese med 50 g heistad aprikossyltetøy, hvis jeg har hatt søtsug, men det er ikke ofte (overraskende nok, jeg har alltid vært en søtmons)

Hadde jeg lagd middag selv hjemme, ville den nok heller sett noe slik ut (gårsdagens middag):

1 nakkekotelett stekt i smør
200 g kokt blomkål med 40 g smør
100 g sopp og 50 g løk surret
saus av 1 dl fløte kokt ut i kotelettpanna

Jeg "vet" at jeg spiser lite nok karbohydrater, det ser jeg på stix'en. Så da må det være mengden fett og proteiner som er feil? Eller forholdet fett/proteiner?

Beklager å plage dere med menyene mine dag etter dag altså, men jeg blir så frustrert når jeg for en gangs skyld har greid å følge et "program" over noen uker, og fortsatt ikke får resultater..

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat