Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-06, 09:06   #31
MonicaA
Medlem

Medlem siden: Aug 2006
MonicaA er ny på veien

Sv: Raser mot barneslanking

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Jeg syntes det programmet var kjempeekkelt jeg. Der Kari Jaqueson satt og grillet tenåringer om hvorfor de var overvektige, tydelig med den holdningen at alle sammen spiste usunt og beveget seg lite. Hvis noen våget seg på å si at de trente en del, spiste helt normalt eller at det kanskje var genetiske faktorer inne i bildet, ble de bitt av. Her skulle man innrømme at man var et lat matvrak - ingen annen forklaring var mulig!

Begynner det ikke å bli ganske godt kjent at det er MANGE som ikke tåler et "normalt" norsk kosthold og som legger på seg av det, da?

HELT enig med deg! Ble rent kvalm da jeg så den delen av programmet. Synest at Kari hadde en ekkel og nedlatende holdning ovenfor tenåringene, både det hun sa og kroppsspråket (Hersketeknikk: "Så du tror at du du bare skal kutte ut snacks og brus når du er her nede *fnys*? "). Og når hun lærte dem å veie opp (hvitt) brød og annen Grete Roede-aktig mat, da vridde det seg i denne Atkins-sjelen!!! Stakkars forrvirrede tenåringer som SER programmet ikke minst, er det rart at det jungelen av motstridende kostholdsfilosofier gjør at de fleste ikke har snøring?? Har blitt rene misjonæren etter at jeg startet lavkarbokosthold for noen år siden, men skulle bare så veldig ønske at folk ble opplyst om at det faktisk ikke er lurt å overdrive med frukt og grønnsaker heller, i steden for all denne propagandaen om at det er så fryktelig sunt!

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat