Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-06, 20:21   #11
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Insulin resistanse

Opprinnelig lagt inn av Smurfine

Men et spm, jeg har jo skjøpt sånn splenda eller sucralose eller hva det er, er vennine med ei som er veggis å hun sa at det v var mye verre å ta light produkter da det tok ennå lengre tid for kroppen å bryte ned det stoffet da det var kjemisk fremstillt. Stemmer dette?

Splenda/sucralose er sukker som har vært igjennom en kloreringsprosess. Det er etter min mening bedre å spise enn vanlig sukker og bedre enn andre kjemisk fremstilte søtningsmidler som f.eks. aspartame.

Kunstige søtstoff, dvs. søtstoff som har gått igjennom en prosess vil aldri kunne bli kalt sunne. Det er heller ikke meningen man skal bruke mye av dem. Vekten av disse er fra ti opptil 100 ganger lettere enn sukker og dette med nedbrytingen har ingen betydning i de små mengdene det normalt inntas.

Det beste og mest naturlige søtningsmiddelet er Stevia. Det er en urt som tørkes. Kan kjøpes på nettet.