Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-04, 22:12   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Om man er i ketose, så MÅ man ta kalium og magnesium i hvert fall. Og det handler ikke om at vi får i oss mindre av disse stoffene i maten, men at kroppen skiller ut kalium (salt) og magnesium (mineral) i større grad ved ketose. Det samme gjelder væske, men da er det jo bare å drikke vann for å erstatte.
Dersom man ikke er i ketose, så ville jeg likevel tatt omega-3 (f. eks. Pikasol 1000 mg x 5) + vit. C (750-1000 mg) + vit. E (350 mg) i det minste. Tilsammen er dette "åreplumbo". Dersom man spiser veldig lite korn, og slurver med inntak av belgfrukter og nøtter, ville jeg også ha tatt B-vitaminer. Ca. halvparten av alle overvektige har vitamin D- mangel, så det er heller ikke å forakte. Det er egentlig bare vitamin A (i kosttilskudd, ikke i tran/mat) og jern man skal være veldig forsiktig med. Vi tåler i alle fall de lave dosene som står bak på forpakningen!

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat