Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-04, 19:41   #16
Mia
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2004
Mia er ny på veien

Jag sender väldigt sällan med brødmat till bhg. Vår 5-åring får fiskpinnar, salamipølser, kycklingvingar och massa gurkstavar eller paprika. Ibland får han oststavar också, ägg har han fått några ggr. Jag har ju førstått att de andra barnen blir vääääldigt avundsjuka på hans mat och personalen tycker at vi gør ett strålande jobb.....

Själv har jag med mig matpakke med det som vi åt till middag dagen innan, yoghurt naturell till mellanmål, eller cottage cheese.

De flesta norrmän tycker att det är så exotiskt med varm mat (jag värmer i micron) och tror att min mathållning är väldigt svensk. Det är den iofs, men de flesta svenskar äter ju faktiskt pasta eller potatis fortfarande .
Jag kan tycka at det är lite jobbigt med fokuseringen kring min mat varenda dag....Alla luktar och pratar om vad duktig jag är hela tiden som orkar...HALLÅ! Lagar inte folk mat hemma??
Nä, nog gnällt, ha en fin kväll alla!!

//mia

Opprinnelig lagt inn av Donkea

Hva gir dere barna i matpakken i barnehagen?
Og hva har dere i matpakken på job?
Jeg er AVHENGIG" av lette enkle ting å putte i meg om morgenen, siden jeg ALLTID står opp for sent . Tips???
Jeg har ikke begynt ennå, men synes at det er greitt å forberede seg før boka ligger i postkassen ( jeg har rett og slett ikke peiling på hva disse greiene går ut på ).

Mia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat