Tråd: Kakaopulver?
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-06, 14:06   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kakaopulver?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jeg har fått en ide til en oppskrift jeg har tenkt å prøve å "lavkarbofisere". Der skal det være sjokoladekrem. Kremfløte+splenda blir krem, men hva med sjokoladesmaken? Hva har minst karbohydrater? Kakaopulver? Har lest noen her har skrevet om 100% kakaopulver eller noe sånt, er det en spesiell kakao, eller duger det med vanlig Regia bakekakao? Har funnet ut at den har 13,4 g karbohydrater pr 100 g, må bare finne ut hvor mye som trengs for å lage en god sjokoladekrem da....

Noen som har andre forslag med mindre karbohydrater?

Jeg bruker Valrhona 100% kakaopulver, ca. 1/2-1 ts pr dl fløte.... Has i på slutten av piskinga ! Det er så lite karber i kakaoen at det går som 0. men du må kanskje ha i litt Splenda eller søtstoff i tilleggg... smak deg frem. Lavere i karber kommer du uansett ikke (på grunn av fløten) !