Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-06, 15:33   #7
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Gir foreldre skylden for overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Men hvem har ansvaret for at foreldrene kan lite om kosthold ?

Nettopp...

Jeg klandrer da ikke foreldrene mine for at de har matet meg med brød med syltetøy og pasta og ris fra jeg var liten av. Jeg skulle selvfølgelig ønske at de ikke hadde gjort det, men de visste jo ikke bedre. Det er usannsynlig å forvente at alle skal sette seg så godt inn i kosthold og helse som oss på forumet her. De fleste nøyer seg med å høre på ernæringsrådet. Hvis de rådene fungerer dårlig så er det jo lett for den gjengen å legge skylda over på foreldrene.

Jeg tror folk flest er mer opptatt av å spise sunt nå, enn de var for 20 år siden (uten at jeg har noen faste beviser for akkurat det). Allikevel går det gale veien.