Sv: Metformin
hei og velkommen!
Opprinnelig lagt inn av prøvepia, her.
Veldig fin tråd om metformin dette!
Har nettopp startet mitt nye lavkarbo-liv (har insulinresistens, så er rimelig nazi på dette nå). Det jeg lurte på var om metformin kan ha noen nytte for meg, eller om livsstilsedringa gjør samme susen?
Metformin kan du godt ta, men du må være litt obs på bivirkninger om du er så nazi at du er i ketose da ketose forsterker ofte bivirkningene av denne type medikament, nettop pga at metfomin og lavkarbo har lik virkning på blodsukret.
Jeg ønsker veldig gjerne å bli gravid, men har ikke eggløsning. Samtidig sliter jeg med sterke symptomer på PCOS i form av kviser og behåring - vil metformin hjelpe mot dette tro?
Det tror jeg faktisk ikke. Jeg bruker Diane mot kviser og hår, og har bra effekt av det, men det er jo ikke noe lurt når du har ønske om å bli gravid da... Mot hår kan du alltids ta laserfjerning. Du vil få en attest fra legen som du sender med selvangivelsen din, så får du trekt fra særfradrag.
Nå er jeg så i starten av mitt nye lavkarbo-liv at det er umulig å si om dette vil hjelpe på noen ting.
Det er opp til deg hvor nøye og flink du vil være. Jeg har vært sånn type som har hatt mensen to ganger i året, men etter en mnd med å følge Fedons filosofi, så fikk jeg mensen og har hatt den hver 28 dag. Men jeg har ikke gått så mye ned i vekt da, så det virker som om kroppen min valgte å hjelpe hormonene først
Sist redigert av jeef-micro : 24-09-06 kl 20:27.
Årsak: trykkleiflarsen på besøk
|