Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-06, 08:55   #19
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokebok med tittel "Lavkarbo" !

Når det gjelder lavkarbo-kokebøker, har jeg bare en anbefaling: kjøp amerikansk! Mye bedre utvalg, og lavere priser. Jeg har kjøpt et par bøker fra www.booksamillion.com og er veldig fornøyd, skal nok bestille fler! De er ikke så dyre på porto heller, og sender med UPS, så du har bøkene på 3 dager! Jeg har bestilt for under $25, ca 200 kr (før frakt) og da blir det ikke stoppet i tollen heller. Bare søk på lo carb recipe, så får dere 200 treff eller noe sånt!

Jeg har denne , mange fristende oppskrifter, en del bra info om lavkarbo, og gode tabeller over karbo-innhold. Alle retter har angivelse på karboinnhold, og antall porsjoner. Den har to index'er, en alfabetisk og en etter antall karber. Her er det mest mat med "vanlige" råvarer.

Og denne , her er det brukt mer soyaprotein og sånne ting, men generelt lavere karboinnhold.. Tror nok denne passer best for Ketolyse/Atkins induksjon, mens den andre har flertall av retter med karboinnhold som passer best for Fedon/Atkins vedlikehold..

Eneste ulempen er at det er brukt amerikanske mål, og en del typiske amerikanske råvarer. Men man lærer seg fort å regne om og finne norske erstatninger!

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat